14:52:08
Aldrig mer SYNSAM på smedjegatan i Västerås
Hej hej,
Det är inte bara på jobbet som problem uppstår för mig.
När jag för ca 2 månader sedan fyllde år hade jag önskat mig presentkort på "Synsam" för jag tänkte att det var dags att köpa ett par nya glasögon då de senaste jag köpte var för 10år sedan och jag ser i princip ingenting i dem!
Iaf, jag tittade ut ett par bågar på Synsam och bestämde mig för att det var därifrån jag ville ha presentkort. Och mycket riktigt fick jag det av mina föräldrar och svärföräldrarna.
Var där och bokade en tid för synundersökning, efter det så tog jag fram de bågar jag vill beställa, jag kunde ävern beställa ett andra par och fick då 50% på dem, jag valde till dem ett par billiga bågar och det billigaste glaset och det blev en extra kostnad på 700kr, klockrent tänkte jag ;)
Där efter startade problemen !
Först tog det jätte lång tid att få in ordern i systemet, och sen ville de inte ta någon handpenning i form av presentkort. Så det blev ingen handpenning, och det var väll helt okej för mig.
Sen 0,5 vecka efter beställningen så ringer de och säger att jag måste beställa ett dyrare glas för att det billigare är för litet ! Efter mycket om och men så löser det sig.
2,5 vecka efter beställningen får jag sms om att glasögonen är klara, så går jag dit (i fredags) och då vet personalen (2st) inte hur de ska lösa in presentkorten ! De ringer på en 3e person som inte heller kan fixa det. De ber mig återkomma på måndag (idag) då butikschefen ska vara på plats.
Jag tar mig dit på frukostrasten, och då meddelar de att chefen ringt dem igår och meddelat att hon inte kommer in fören vid 12.00 idag. Jag ber dem då att vi ska böja till bågarna så att allt är klart att bara betala och hämta ut sen, då upptäcker vi att de har beställt en för stor stl. på bågarna !! Storleken som jag skulle ha (samma stl som det enda exemplar som fanns i butiken, 52) hade i deras system blivit 55 ! Vilket var alldeles för stort för mig !! Och på par nr 2 hade jag 51.
Så om jag tar fram (i butiken) ett par stl. 51 och ett par stl.52, så är det väl jäkligt märkligt att de som lägger orden inte märker att det är en i 51 och en i 55 ! det är ju jäkligt självklart att ett av paren inte kommer att passa då !!
Hon i butiken säger att hon ska prata med chefen och att de ska ringa efter lunch då chefen är på plats. Jag väntade till 14.30, och då eftersom ingen ringt så ringde jag dem! De va nu klart att komma in och hämta ett par och betala, och så ska de (på deras bekostnad) fixa ett par nya för dem som blev för stora, då det var så hon i butiken sa när jag var där imorse.
Det dryga är ju att jag behöver ta mig dit efter att ha fått smset om att de var klara: 4gånger bara för att hämta ut mina dem ! Undrar om jag kommer få någon kompensation för det ?
Och utöver det så får jag ju vänta ännu längre på de glasögon som jag faktiskt vill ha ! för det är nämligen de dyrare, och mitt förstahandsvals glasögon, som är det par som har blivit i fel storlek.
Får se hur det går nu när jag ska dit, men en sak vet jag iaf:
Jag kommer ALDRIG MER att köpa glasögon på SYNSAM !!
Speciellt inte från Synsam på Smedjegatan i Västerås.!!
xoxo